După cum am văzut in timpul izolarii datorate de COVID-19, cumpărăturile online au explodat. Mai putin pentru acele multe companii nu erau pregătite. Pentru a nu dispărea, aceste companii opțiune decât accelerarea transformării lor digitale. Fie că afacerea lor se adresează publicului larg (BtoC) sau profesioniștilor (BtoB), toate afacerile lor sunt afectate – marketing, dar și forțe de vânzări, comunicare, resurse umane și, desigur, operațiuni.
Vom trece in revista cateva din joburile care se dovedesc a fi cheie in transformarea digitala.
Director al experienței clienților: dirijorul omnichannel
Fără el sau ea, am putea petrece ore întregi căutând perechea potrivită de adidași pe un site de comerț electronic. Datorită lui (sau a ei) și a intuiției sale (de fapt, o baza de inteligență artificială), găsim rapid cea mai elegantă pereche pentru noi. Și asta, indiferent dacă efectuam o căutare de pe un telefon, tabletă sau computer. Evident, el nu lucrează singur. El administrează o echipă de profiluri diverse (product owner, analist de date, designeri UI / UX … și trebuie să știe cum să evanghelizeze pe probleme legate de strategia sa.
Directorul experienței clienților (customer experience director) este, de fapt, purtătorul de cuvânt al consumatorilor și clienților din cadrul companiei. Conduce sesiunile de “ascultare a clienților » și se asigură că nevoile și așteptările lor sunt luate în considerare în procesul de afaceri. Totul într-o perspectivă pe mai multe canale și pe mai multe dispozitive.
Augmented Marketing Director
Director de marketing augmentat: e-influencer șef
El, împreună cu echipa sa, va prelua conducerea mărcii și o va aduce la viață prin campanii de influență pe rețelele de socializare, în mass-media, pe platformele de comerț electronic. Sunt profile foarte orientate digital. Acestea provin de la agenții media digitale sau chiar de la playere pure de pe web.
Talent acquisition manager: vânător de talente
Nu mai spune „manager de recrutare”, ci „achiziție de talente”. Managerul de recrutare a plasat reclame pe bursele de locuri de muncă, a primit și a sortat cererile. El/ea definește și implementează strategii de marketing digital pentru a atrage noi candidați.
Data scientist în serviciul operațiunilor
Omul de știință al datelor construiește algoritmi, dezvoltă modele predictive și oferă instrumente de sprijin pentru decizie și recomandări strategice echipelor de afaceri. Și mai ales în operațiuni. Analizând, de exemplu, datele mari ale unui metrou, se poate spune că atât de mulți utilizatori se urcă pe ușa din spate, cam tot atâti vor fi pe ușa din față. Prin urmare, aceste uși fiind mai stresate, ritmul întreținerii lor trebuie adaptat.
Data Scientist-ul este piatra de temelie a acestor predicții. Rolul său este să colecteze și să proceseze milioane de informații, dar mai presus de toate să o facă să vorbească și să o pună în slujba managementului companiei.
System and network / cyber security expert
Am văzut-o odată cu introducerea lucrului la distanta, în timpul crizei Covid, ca nu toate companiile erau pregatite pentru aces mod de lucru. Erau slab echipate pentru a asigura o lățime de bandă corespunzatoare, VPN inexistent, vulnerabilități de securitate din abundență, software inutilizabil pe stațiile de lucru personale etc … Pentru multe companii, trecerea la modul de lucru de la distanță a fost un adevarat challenge, uneori chiar imposibilă.
După auditul performanței, securității și fiabilității rețelelor, acești experți în securitate selectează soluțiile tehnice adecvate, supraveghează construcția rețelei și a sistemului de comunicații.
Pentru a-și recupera și a-și optimiza operațiunile, companiile își angajează experți în sisteme și rețele și în securitate cibernetică. Recrutează fie direct pentru a avea acești profesioniști în interior, fie delegând furnizori externi.
0