Greselile reprezinta o sursa buna de invatare si se stie ca bine ar fi sa invatam din greselile altora. E adevarat ca in piata asta romaneasca atat de plina de proiecte de succes, “greselile altora” sunt greu de gasit 🙂 Oricum ne raman ca surse nealterate propagandistic propriile experiente. Iata mai jos 11 dintre “greselile altora” 🙂 care pot afecta succesul proiectului, timpul si moralul tau:
1. Sa nu cunosti business need-ul clientului, nici business-ul case-ul organizatiei tale si nici sa nu te intereseze;
2. Sa nu iti documentezi presupunerile;
3. Sa nu incluzi echipa in activitatile de management de proiect: Crearea WBS, Estimari, Identificare de riscuri etc;
4. Sa creezi un precedent in ceea ce priveste schimbarile negestionate si nedocumentate;
5. Sa nu tii contactul cu clientul chiar daca nu e prevazut in contract;
6. Sa nu escalezi la timp de teama repercursiunilor;
7. Sa nu tii minutele sedintelor;
8. Sa crezi ca PMBoK Guide e o metodologie;
9. Sa crezi ca Excel-ul este un tool minunat de scheduling;
10. Sa crezi ca membrii de echipa se auto-motiveaza;
11. Sa crezi ca munca ta va fi apreciata in cazul in care proiectul se va incheia cu succes 🙂
Da, tocmai ma pregatesc sa spun ca eu nu fac greseli. 🙂
Da Gazi, dar cu o floare nu se face primavara 🙂
Ar mai fi una: sa crezi ca echipa urmeaza procedurile de calitate specifice activitatii sau ca pune accent pe calitate
E adevarat ce spui si daca ar fi sa faci un top 3 eu cred a ar fi cam asa: pozitia 10 pe locul 1, pozitia 11 pe locul 2, pozitia 3 pe locul 3 . Si s-ar mai putea adauga urmatoarele: Sa crezi ca echipa lucreaza cu simt de raspundere si sa crezi ca stakeholderii isi vor mentine dorinta de a sustine proiectul pana la finalul lui .